Tuesday, April 7, 2009

Buku kisah Nur Madihah


KOTA BHARU - Kisah kejayaan dan pahit manis yang dilalui Nik Nur Madihah Nik Mohd. Kamal, 18, sehingga menjadi pelajar cemerlang Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2008 akan dibukukan.

Buku berbentuk dokumentari bertajuk Permata Parang Puting tulisan Ummu Sakinah Muhammad itu menceritakan kisah di sebalik kejayaannya.

Ia diterbitkan oleh Yamani Angle Sdn. Bhd. (Yamanie) dan dijangka berada di pasaran tidak lama lagi.

Ummu Sakinah, 21, berkata, keserasian antara dirinya dan Nik Nur Madihah yang berlatarbelakangkan pendidikan sekolah agama selain mendapat 20A dalam SPM 2008 menjadi tarikan kepadanya untuk menulis mengenai pelajar cemerlang itu.

Menurutnya, buku setebal 200 muka itu dijangka dapat disiapkan menjelang Pesta Buku Antarabangsa 17 April ini. Ia akan menceritakan sesuatu yang tidak pernah disiarkan melalui media sebelum ini.

"Kini 70 peratus kandungan buku ini sudah disiapkan. Saya harap ia dapat sedarkan masyarakat mengenai sesuatu yang menarik mengenai pelajar dari aliran sekolah agama ini," jelasnya.

Beliau berkata demikian selepas majlis menandatangani perjanjian persefahaman bersama Yamanie dan Nik Nur Madihah di sini semalam.

Sementara itu, Nik Nur Madihah ketika ditemui mengakui sudah memilih universiti pilihannya untuk melanjutkan pelajaran tetapi masih berahsia mengenainya. _ kosmo

No comments:

Post a Comment